Водещи маркетингови тенденции и стратегии за 2024г.

Pic

1.  AI повишава ефективността и ефикасността

Въздействието на напредъка на AI обхваща индустрии и работни функции и маркетингът не е изключение. Според отчета за състоянието на маркетинга на HubSpot за 2024 г. 64 процента от търговците вече използват AI и автоматизация, а 38 процента от тези, които не са използвали AI през 2023 г., планират да го използват през 2024 г.

80 процента от напредналите творчески роли в маркетинга ще бъдат натоварени да използват GenAI, за да подобрят своите маркетингови усилия до 2026 г. Две области, в които AI често се появява в маркетинговите работни процеси, са производството на съдържание и маркетинговият анализ. Много маркетолози използват генериращ AI (GenAI) на различни етапи от създаването на съдържание, като изчисляват, че спестяват около три часа работа на част от съдържанието, като 84 процента от използващите AI съобщават за по-висока ефективност при създаване на съдържание, 82 процента съобщават, че произвеждат „значително повече ” съдържание и 56 процента отчитат повишена ефективност на съдържанието. Можете да използвате инструменти на GenAI като ChatGPT или Google Gemini, за да генерирате идеи за съдържание, да съставяте кратки описания и очертания, да съставяте чернова на съдържание или дори да напишете цели части.

Започнете да развивате своите GenAI, за какво може да се използва и как да започнете да включвате тази технология във вашия работен процес. Използване на AI за маркетингови анализи Маркетингът, управляван от данни, не е нова тенденция, но начинът, по който маркетолозите получават данните си, се променя благодарение на AI. Според доклада на The Work Innovation Lab за 2023 г., The State of AI at Work, 30 процента от работниците вече използват AI за анализ на данни, а 62 процента от работниците искат да използват AI за анализ на данни. Със силата на AI, управляващ вашите анализи, можете да научите за вашата целева аудитория, да идентифицирате тенденции, да предвидите поведение и да оптимизирате маркетинговите си кампании по-бързо и с по-голяма точност, отколкото може да имате без помощта на AI. Започнете да развивате уменията си за маркетингови анализи с професионалния сертификат за Meta Marketing Analytics. Ще научите как да събирате и анализирате маркетингови данни и как да превърнете прозренията си в стратегии за действие.

2.  Видеосъдържание с кратка форма движи социалната стратегия

Тъй като търговците все повече се насочват към дигиталните поколения, те ги срещат там, където са: превъртане на кратки видеоклипове в TikTok, YouTube и Instagram. Според HubSpot видеото с кратка форма е типът съдържание с най-висока възвръщаемост на инвестицията (ROI) и се очаква да отбележи най-голям растеж през 2024 г., като 53 процента от търговците планират да увеличат инвестициите си в TikTok, YouTube Shorts и Instagram Reels.

3. UGC повишава разпознаваемостта на марката

Генерирано от потребителите съдържание (UGC) е всеки тип съдържание, което потребителите публикуват за вашия продукт в своите профили в социалните медии. Самото съдържание може да е подобно на типа съдържание, което бихте видели да публикуват влиятелни лица или афилиейт партньори, но за разлика от тези публикации, фирмите не работят директно с потребителите, за да спонсорират или произвеждат съдържанието. Това е по-скоро като маркетинг от уста на уста, при който потребителите създават съдържание и го споделят с аудиторията си, а след това фирмите могат да използват това съдържание чрез тактики като социално споделяне или раздаване. Традиционният влиятелен маркетинг и програмите за партньорски маркетинг продължават да имат място в маркетинговата стратегия, но маркетинговите професионалисти също все повече разчитат на UGC като рентабилен начин за насърчаване на познаваемостта на марката по начин, който се чувства органичен за типичния зрител. Според Gartner, над 80 процента от потребителите вярват, че UGC подобрява откриването на продукта, доверието в марката и опита.

4. Усилията на общността и истинската марка насърчават доверието на потребителите

Автентичността е третата най-висока ценност, с която се идентифицират потребителите в САЩ, според Gartner, и поддържането на истински глас на марката ще става все по-важно, тъй като съдържанието, генерирано от AI, става все по-разпространено в онлайн пространствата. Отговорът на съвременния търговец: облегнете се на емоционални връзки с усилия за изграждане на общност. Доклад от 2024 г. от маркетинговата платформа TINT установи, че 70 процента от търговците са съгласни, че изграждането на общност е ключово за задържането на клиентите и че 82 процента от потребителите са по-склонни да купуват нови продукти от компания с ангажираща онлайн общност.

5. Промените в търсачката променят SEO стратегиите

Със задвижвани от изкуствен интелект подобрения на популярни търсачки Gartner прогнозира, че брандовете ще видят 50 процента намаление на трафика от органично търсене към техните уебсайтове до 2028 г. Въпреки променящия се пейзаж, HubSpot съобщава, че 92 процента от търговците планират да увеличат или запазят инвестициите си в SEO през 2024 г. [5]. В допълнение към развиващите се исторически стратегии, SEO екипите все повече се разширяват във видео, изображения, и в някои случаи, аудио съдържание за търсене, като целят да дадат приоритет на приятното изживяване на клиентите, като същевременно се възползват от всички аспекти на най-новите разработки на Google и Bing.